Terminal Galați

Soluții logistice fluviale și de bunkeraj

Terminalul Unicom Holding din Galați este un nod logistic pentru produse petroliere, cu acces fluvial, rutier și feroviar.

Locație și infrastructură

Terminalul petrolier Galați, operat de Unicom Oil Terminal SA, este o infrastructură strategică situată în Portul Bazinul Nou, Dana 54, Galați, cu acces direct la Dunăre. Acesta oferă servicii esențiale pentru industria petrolieră și petrochimică, atât la nivel național, cât și internațional.

Terminalul se întinde pe o suprafață de 55.000 mp și dispune de 3 pontoane funcționale.
Este conectat la rețele feroviare europene și de tip CSI, facilitând transportul eficient către și dinspre Republica Moldova și Ucraina, fără necesitatea schimbării boghiurilor.

Servicii oferite

Alimentare nave fluviale (bunkeraj)
Transvazare intre nave/barje, cisterne si vagoane
Distribuție de carburant pe cale rutieră
Descărcare, transvazare și transbordare a produselor petroliere din și în vagoane CF, autocisterne, nave și barje
Conectat la rețele feroviare (UE + CSI)
Efectuarea formalităților vamale de import/tranzit
Transbordare de cereale
Transport direct fără schimb de boghiuri către Moldova și Ucraina
Depozitare și condiționare a produselor petroliere albe și negre
Servicii de antrepozit autorizat pentru produse petroliere ale firmelor străine
Cântărire a vagoanelor cu ecartament standard și larg si a camioanelor

Operațiuni

  • Transbordare produse petroliere din vagoane cisternă cu ecartament standard către vagoane cu ecartament larg și invers
  • Transbordare produse petroliere din nave către vagoane cu ecartament standard/larg și invers
  • Rată de transbordare: între 1.000 t/24h – 2.000 t/24h, în funcție de pompe și produse
  • Încărcare/descărcare nave către/din rezervoare de depozitare
  • Rată de transbordare: în funcție de viteza pompelor navei
  • Rată de încărcare: aprox. 24–28 autocisterne/24h, în funcție de produs
  • Încărcare/descărcare din vagoane cisternă (standard/larg) către/din rezervoare de depozitare
  • Încărcare motorină, GPL și bitum în autocisterne

Infrastructură

Linie cale ferată ecartament standard: 600 m
Front operațional pentru:
▸ motorină – 10 vagoane
▸ GPL – 6 vagoane
▸ păcură – 12 vagoane
▸ bitum – 3 vagoane

Linie cale ferată ecartament larg: 1.400 m
Front operațional pentru:
▸ motorină – 8 vagoane
▸ combustibil greu – 10 vagoane
▸ GPL – 6 vagoane
▸ bitum – 3 vagoane

Produse manipulate:

Motorină, benzină, GPL, bitum, uleiuri minerale și alte produse petrochimice lichide.

Infrastructură

Rezervoare pentru motorină, capacitate totală: 20.000 m³
1 x rezervor motorină, capacitate 10.000 m
2 x rezervoare motorină, capacitate 3.000 m³ fiecare
4 x rezervoare motorină, capacitate 1.000 m³ fiecare

Rezervoare pentru bitum, capacitate totală: 16.000 m³
5 x rezervoare bitum, capacitate 3.000 m³ fiecare
1 x rezervor bitum, capacitate 1.000 m³

Rezervoare pentru gudron de huilă, capacitate totală: 20.000 m³
2 x rezervoare, capacitate 10.000 m³ fiecare

Operațiuni

  • Transbordare de cereale prin buncăr cu elevator fix, transportor cu lanț și bandă transportoare de 15 m
  • Descărcare de cereale din vagoane cu ecartament larg în camioane
  • Descărcare de cereale din vagoane cu ecartament larg în barje

Infrastructură

Lungime utilă ecartament larg: 45 m
Front operațional: 1 vagon
Rată de transbordare: 800 t (aproximativ 10 vagoane) / 24 h

Produse manipulate:

Porumb, rapiță, grâu, soia, șrot de soia etc.

Operațiuni

  • Bunkeraj pentru nave de navigație fluvială, cu o rată de până la 800 m³/zi și o viteză maximă de 850 litri/minut

Infrastructură

3 x pontoane dotate cu câte 1 debitmetru fiecare
Furtunuri de alimentare de 50 mm și 80 mm

Produse manipulate:

Motorină Euro 5, marcată și colorată.

Produse manipulate

Produse petroliere
Operațiuni:
  • Transbordare produse petroliere din vagoane cisternă cu ecartament standard către vagoane cu ecartament larg și invers
  • Transbordare produse petroliere din nave către vagoane cu ecartament standard/larg și invers
  • Încărcare/descărcare din vagoane cisternă (standard/larg) către/din rezervoare de stocare
  • Rată de transbordare: între 1.000 t/24h – 2.000 t/24h, în funcție de pompe și produse
  • Încărcare/descărcare nave către/din rezervoare de stocare
  • Rată de transbordare: în funcție de viteza pompelor navei
  • Încărcare motorină, GPL și bitum în autocisterne
  • Rată de încărcare: aprox. 24–28 autocisterne/24h, în funcție de produs

Infrastructură:
Rezervoare pentru motorină, capacitate totală: 20.000 m³
1 x rezervor motorină, capacitate 10.000 m³
2 x rezervoare motorină, capacitate 3.000 m³ fiecare
4 x rezervoare motorină, capacitate 1.000 m³ fiecare

Rezervoare pentru bitum, capacitate totală: 16.000 m³
5 x rezervoare bitum, capacitate 3.000 m³ fiecare
1 x rezervor bitum, capacitate 1.000m³

Rezervoare pentru gudron de huilă, capacitate totală: 20.000 m³
2 x rezervoare, capacitate 10.000 m³ fiecare

Linie cale ferată ecartament standard: 600 m
Front operațional pentru:
▸ motorină – 10 vagoane
▸ GPL – 6 vagoane
▸ păcură – 12 vagoane
▸ bitum – 3 vagoane

Linie cale ferată ecartament larg: 1.400 m
Front operațional pentru:
▸ motorină – 8 vagoane
▸ combustibil greu – 10 vagoane
▸ GPL – 6 vagoane
▸ bitum – 3 vagoane

Produse manipulate:
Motorină, benzină, GPL, bitum, uleiuri minerale și alte produse petrochimice lichide.

Cereale

Operațiuni

  • Transbordare de cereale prin buncăr cu elevator fix, transportor cu lanț și bandă transportoare de 15 m
  • Descărcare de cereale din vagoane cu ecartament larg în camioane
  • Descărcare de cereale din vagoane cu ecartament larg în barje

Infrastructură
Lungime utilă ecartament larg: 45 m
Front operațional: 1 vagon
Rată de transbordare: 800 t (aproximativ 10 vagoane) / 24 h

Produse manipulate: porumb, rapiță, grâu, soia, șrot de soia etc.
Bunkering

Operațiuni

Bunkeraj pentru nave de navigație fluvială, cu o rată de până la 800 m³/zi și o viteză maximă de 850 litri/minut

Infrastructură
3 x pontoane dotate cu câte 1 debitmetru fiecare
Furtunuri de alimentare de 50 mm și 80 mm

Produse manipulate: motorină Euro 5, marcată și colorată.

Contact